Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0553106   Aprendre i ensenyar els drets dels infants a l'escola i a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   55AO Aprendre i ensenyar els drets dels infants a l'escola i a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   El curs Aprendre i ensenyar els drets dels infants a l’escola i a l’aula té l’objectiu de proporcionar formació i pautes als docents d’educació que aposta per una educació que tingui incorporada la perspectiva dels drets de la infància de forma integral, en concret també els drets de les nenes. No es tracta només d’aprendre i ensenyar els drets humans, i en particular els de la infància, sinó de viure’ls plenament i que la Convenció sobre els Drets de l’Infant sigui l’eix vertebrador i la guia del que succeeix a l’escola i a l’aula.
La formació serà a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/055-aprendre-i-ensenyar-els-drets-dels-infants-a-lescola-i-a-laula/
  
Objectius   Objectiu principal:
Proporcionar formació i pautes als docents d’educació que aposta per una educació que tingui incorporada la perspectiva dels drets de la infància de forma íntegra.

Objectius específics
Conèixer i interioritzar el contingut de la Convenció sobre els Drets dels infants.
Conèixer eines i orientacions per poder aplicar els continguts i valors de la Convenció sobre els Drets de l'infant a l'aula i al centre.
Conèixer i reflexionar sobre la discriminació de gènere que pateixen les nenes i noies.
Reflexionar sobre la importància d'integrar els drets dels nens i les nenes en els projectes educatius del centre.
Adquirir estratègies per facilitar i promoure la integració dels drets dels nens i les nenes en l'organització dels centres escolars.
Elaborar una proposta d'intervenció educativa per treballar els drets dels nens i les nenes a l’aula.
  
Continguts   Tema 1:
Els drets humans de la infància: els drets dels nens i les nenes.
Els drets humans.
Els drets de la infància (nens i nenes).
L'escola educadora en drets i pels drets dels nens i les nenes.

Tema 2:
Didàctica dels drets dels infants (nens i les nenes): la pràctica a l'escola.
La convenció sobre els drets de l'infant (nens i nenes) com a contingut d'aprenentatge i com a referent actitudinal.
Anàlisi i interpretació de les necessitats formatives dels nens i les nenes.
Els drets de les nenes.

Tema 3:
La discriminació de gènere que pateixen les nenes i noies.
Per què parlem dels drets de les nenes en concret?
Vulnerabilitat i conseqüències de la desigualtat de gènere.
El treball de la discriminació de gènere des del centre educatiu.

Tema 4:
L’enfocament dels drets dels nens i les nenes com a eina educativa.
Els drets dels nens i les nenes al centre educatiu.
Els drets dels nens i les nenes a l'aula.
Les famílies: conèixer, entendre i promoure el respecte dels drets de l’infant.

Tema 5:
Propostes educatives per treballar els drets dels nens i les nenes a l’aula.
Recursos per a treballar els drets dels nens i les nenes a l’escola.
Propostes pedagògiques d’intervenció: disseny d’activitat pedagògica.
  
Formador/a   Francisco Bravo de las Heras
  
Avaluació   El curs presenta una avaluació inicial en la qual es proposa que l’alumnat participant reflexioni sobre els drets humans que coneixen i intenti definir-los en poques paraules. També s’ha d’elaborar una llista, separant en dues columnes els que no tens cap dubte que es garanteixin en el teu territori i els que penses que es violen de forma sistemàtica.

Tots els mòduls tenen un qüestionari d’assoliment de coneixements en els quals hi ha preguntes d’opció múltiple i preguntes obertes que els participants ha de contestar de forma satisfactòria.

Cada mòdul suggereix als participants una activitat final que han de realitzar de forma satisfactòria. En el primer mòdul els participants han de reflexionar sobre un article relacionat amb els infants i els seus drets. En el segon mòdul els participants han de respondre diferents preguntes sobre les dificultats que tenen els infants per garantir els seus drets i proposar solucions per donar resposta a les dificultats plantejades. En el tercer mòdul els participants han d’analitzar un cas real relacionat amb els drets dels infants al centre educatiu i proposar comportaments i estratègies metodològiques a les aules amb una perspectiva de drets per assolir l’objectiu marcat. I per últim el mòdul cinc en el qual es planteja un qüestionari final i en la creació del projecte final de curs.

Per finalitzar l’avaluació, cada participant ha de crear un projecte final de curs en el qual es demana el disseny d’una activitat d’intervenció educativa d’aplicació al centre educatiu o a l’aula relacionada amb els continguts del curs. Aquesta activitat ha de ser factible i s’ha de poder dur a terme a curt o llarg termini i ha de tenir en compte la visió de la Convenció dels drets humans dels infants i els seus drets.

En totes les activitats d’avaluació la persona formadora valorarà si la persona participant ha aconseguit els objectius proposats, en el cas que ho consideri necessari proposarà propostes de millora. Cal que tots els temes siguin superats per part de la persona participant.

- Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada tema, (100% de les activitats) i del Projecte de final de curs.

En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Haver fet totes les activitats de forma satisfactòria.
haver contestat l'enquesta final de valoració.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).